2013. március 20., szerda

Eső, szél, lehűlés

Napokig voltunk a meleg házunkban "elzárva" a külvilágtól, míg az ország mentette az M1-M7 autópályán rekedt polgártársainkat. Ma volt az első nap mikor reggel nem fagyott, napközben napsütés volt várható de a szolunáris tábla szerint sima betli :). Az időkép szerint csak a szerda volt valamire való horgász idő, mert másnap már jön az újabb lehűlés. Holnaptól újra jön a hideg, sőt pénteken megint eshet a hó.  Mikor lesz itt ideális horgász idő? Talán húsvétkor....

Ma az egyik kedves legyes kollégával mentünk le D1-re, de az erősödő nyugati szél miatt nem is terveztünk legyezést. Pedig láttunk szép vörösökből álló halrajokat. Amíg nem erősödött meg a szél ( még a szélvédett helyeken is ) addig láttunk szép fekete sügereket. De hiába vetettem be a leglassabb csalivezetési technikámat, néha még a lekövetést is nehéz volt kicsikarni.

Összesen 6 kapást értem el, ebből csak hármat sikerült megakasztanom :( . Hiába a "szokásos" finom szerkó és lassú, pöcögtető csalivezetés. Nagyon finoman "ettek" a halak, nem  a szokásos nyári "eltörlős" ütéseket közvetítette a vékony nano.
Eső, szél, lehűlés

Csütörtökön sok lesz felettünk a felhő, többfelé várható eső, zápor, estétől néhol havas eső, a hegyekben hó is eshet. Megerősödik az északnyugati szél, a Dunántúlon viharos lökések is előfordulhatnak. Lehűlés kezdődik, a hajnali 2-7°C után már csak keleten, északkeleten emelkedhet délutánra 10°C fölé a hőmérséklet

az első halam, takarásból
a hármas kis öbléből
a lábam alól

a harmadik már küzdött

Amint feltámadt délutánra a szél, eltűntek az amúgy is passzív halak. Az egyesen például csak egy megriadt feketesügeret láttunk az utolsó egy órában. Ellenben akasztottam egy méret körüli csukát és volt egy kemény ütésem is a kis Manns gumihalra. Sajnos csak 2 másodpercig volt meg a kapcsolat a hallal, s csak az oldalát láttam a halnak. Igen széles háta volt, szerintem egy nagy csuka fordult le a horogról. Még napokig fog kísérteni az eset :(.

az egy csuka

Az az érzésem, hogy a csukák befejezték az ívást s elkezdték keresni a táplálékot, ez lehet a magyarázat a hideg mellett a fekák passzivitására. Ma egy radaros spori szerint csak 4-5C volt a hőmérséklet, míg a múltkori peca során ( akkor is találkoztunk ) már voltak 10C meleg részek a tórendszeren. Azt ajánlom, hogy csak akkor érdemes elcsábulni a meleg napsütéses napokon, ha legalább  két napig nem volt éjszakai fagy.

Legközelebb folyóvizi pecát tervezek, reményeim szerint ezeken a halakon is lesznek pettyek :)

1. Szia Pali!

Már nagyon vártam az új cikked, és megérte! Ismét gyönyörű halakat fogtál. Én szombaton fogok lenézni. Az időjárás miatt elég nehéz pecára számítok, de ez csak motivál.
    Várom a folyóvízi cikked!