2011. november 6., vasárnap

Folyóvizi balinlégy csere-bere 2012

Talán még egy éve sincs, hogy megfogtam első halamat legyes bottal, s egy kis nimfaval amit egy budaörsi ismert horgászboltban vettem. Ehhez képest nagy önbizalommal jelentkeztem be a http://www.ceeff.com/ oldalon egy jövő évi szezonra érvényes "fly swap"-ra.

Sokat kutattam, hogy igazából milyen légy lenne megfelelő a hazai vizekre ( tőlünk Nyugatra nem sűrűn horgásznak erre a halra legyezve, mert ott nem raboljak le a legyes celhalakat ), így az aspiusra kötött legyek bemutatója sem annyira széleskörű.

Miután sok videót megnéztem a youtube-on, a Crazy Charlie nevű légyre esett a választásom. Reményeim szerint mások nem kötnek ilyet, így a jövőre sok jó balinlegyem lesz, s attól kezdve ( ha megtanulok jól dobni a #8-as botommal ) reszkessetek dunai balinok!!!

Az is fontos szempont volt, hogy ne kelljen valami extravagáns alapanyagot beszereznem, hanem könnyen beszerezhető ( vagy már meglévő ) anyagokból lehessen megkötni.

A legyet végül Ernő tanácsára egy 6-os méretű TMC 8089 horogra kötöttem, a szeme bronzból készült, hogy ne legyen nagyon nehéz, de azért mélyre is lehessen engedni. A test átlátszó body-glass, s borjú farokból készült a "toll".

Ez a légy egy Crazy Charlie variáns, mivel a hosszabb borjúfarkat kötöttem, mely így talán jobban hasonlít a dunai küszökre.


crazy charlie variáns


Remélem nem csak nekem lesznek majd a kedvenc balin legyeim, hanem a többi társam is bánkódva fog új legyet kérni, ha egyszer egy jobb őn megtépi vagy bennmarad a légy egy akadóba.

a 12 dühös légy :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése