2011. november 21., hétfő

Harosi obol sugerei

Vasárnap reggel hétkor indultam a Hárosi öbölhöz, reggel +2C mutatott az autó külső hőmérője. Másfél éve már jártam az öbölben, akkor méterekkel nagyobb volt a Duna vízállása, de azon a napon pergetve nem fogtam semmit ( nem csoda, akkor csak néhány hónap horgásztapasztalat volt mögött ) a vihar kizavart a partra. De egy spiccbottal a csendesedő esőben halálra fogtam magam :). Előző napon foglaltam egy csónakot, díja 1500 magyar forint, míg a napijegy 1700.


öböl bejárat, 40cm a víz
Hozzá kell tennem, hogy másfél éve elég szar evezőket kaptam az egyik rövidebb volt 10cm-vel, nagy szívás volt anno. Most másként szívattak, a két evező összeért, így megint kihívás volt az evezés. Képzelem mit röhögtek rajtam a parton.....


jacht club, 20-30cm

Mielőtt vízre szálltam, kipróbáltam egy DS csalit a csónakkikötőben. Öt perc alatt fogtam egy apró kövest vagy süllőt. Nem is nézztem meg, le sem fényképezetem nagy önbizalmamban.


ponty telepítés után

Vízreszálltam, elindultam lefelé. Jobb oldalon 10 méterenként ültek  a parti horgászok, míg a bal oldalon meg csónakokat kellett kerülgetni. 1 hete volt ponty telepítés, a víz rekord alacsony ( lasd ínségkő ) így gyakorlatilag egymás arcában horgásztunk. Nekem kint a vizen semmi sem jött,  visszaeveztem (2-3 óra barangolás, testedzés ). A kikötő előtt találkoztam egy sráccal,  reggel 4 balint fogott villantóval, úgy tűnik sikerült kikerülni a halakat... Olyan rablások voltak a csónakom körül, hogy kb 5-6m sugarú körben spricceltek szét a kishalak ( több ezer lehetett ).  Kis fehér twiszterre válltottam a DS csalik helyett, de csak két dévért fogtam kabátba, így etikusabb volt ezt a pecát abbahagyni.


kövesre horgásznak, 1 móló 8 indián

Miután kikötöttem, láttam micsoda élet van a parton. Egyesek a csónakokat cibálták ki a vízből, s mint valami élettelen testek hevertek később kint parton. Mások a kikötő 2 méteres vizében aprították a keszegeket és bodorkákat. Volt olyan horgásztársam aki percenként fogdosta a tenyérnyinél azért kisebb keszegeket és bodrikat. A pergető horgászok meg tolongtak a kis mólókon kövesek vagy sügerek reményében.

2010-ben víz alatt volt

2011-ben vége a csónakos pecának
Mivel tudtam, hogy kell a csónakok közt sügereknek lenni ( néha, néha belefutott nehány spiccbotos csíkos vitézbe ) de a 6-8cm-es DS csalim nem keltette fel az érdeklődésüket. Erre valók a kis 3.5cm-es cseh DS csalijaim, feltettem egy zöld flitteres változatot. Amely móló eddig süketnek bizonyult, hamar megtelt élettel. Hamar kivarázsoltam 4-5(?) sügeret, majd összepakoltam és irány haza egy jól megérdemelt ebédért.

új faj? zöld nyelvű sügér :)

most már biztos hogy új faj :)

kis nyelvű változat :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése